Povratak
Objavljeno 11.04.2025.

Već petu godinu zaredom EFSA i HAPIH educiraju potrošače o sigurnosti hrane

Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) predstavile su peto izdanje informativno-edukativne kampanje Safe2Eat, kojoj je cilj potrošačima približiti teme sigurnosti hrane i potaknuti ih da kritički promišljaju o onome što jedu. Kampanja se ove godine provodi u čak 23 europske zemlje, a uz postojeće teme relevantne potrošačima kao što su pravilno rukovanje hranom, oznake na hrani, bolesti koje se njome prenose, otpad od hrane i nova hrana, kampanja u Hrvatskoj ove se godine bavi i novom, sve aktualnijom, temom – dodacima prehrani.

Prema najnovijem istraživanju HAPIH-a, gotovo trećina građana Hrvatske koristi dodatke prehrani, a najčešće ih uzimaju djeca – njih čak 41%, što je dvostruko više nego odraslih. Najpopularniji su vitamini, multivitamini i mineralni dodaci poput magnezija i željeza.

Broj dodataka prehrani na hrvatskom tržištu u posljednjih je pet godina porastao za 30%, čime raste i broj pitanja potrošača o njihovoj sigurnosti i učinkovitosti. Upravo zato kampanja Safe2Eat kroz znanstveno utemeljene informacije pomaže građanima da donesu informirane i odgovorne odluke o hrani.

Na predstavljanju ovogodišnje kampanje stručnjaci su upozorili na važnost informiranja, čitanja deklaracija i savjetovanja s nutricionistima, liječnicima ili ljekarnicima kako bi njihova konzumacija odgovarala stvarnim individualnim potrebama. Naglašeno je i da dodaci prehrani nisu zamjena za kvalitetnu prehranu, već podrška kod posebnih zdravstvenih stanja ili u posebnim okolnostima poput nedostatka vitamina D tijekom zimskih mjeseci.

Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri i ove godine pruža sveobuhvatnu komunikacijsku podršku kampanji Safe2Eat. Više informacija dostupno je na: https://www.efsa.europa.eu/hr/safe2eat